سوگواره بوی سیب ویژه ماه محرم مجازی برگزار می‌شود 

سوگواره بوی سیب ویژه ماه محرم مجازی برگزار می‌شود 

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
یونس میجانی گفت:یکی از برنامه های کانون امام علی (ع) به مناسبت ماه محرم برگزاری سوگواره بوی سیب است که به صورت مجازی در سطح شهرستان جیرفت اجرا می شود.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های کانون امام علی (ع) ویژه ماه محرم برگزاری سوگواره بوی سیب است که به صورت مجازی در سطح شهرستان جیرفت اجرا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: این سوگواره از امروز هم زمان با عاشورای حسینی آغاز شده و در رشته های نقاشی، قصه گویی و نوحه خوانی با موضوع محرم، امام حسین (ع) و شهدای کربلا برگزار می شود.


وی بیان کرد: سوگواره بوی سیب ویژه نونهالان دختر و پسر گروه سنی 6 الی 12 سال است و علاقمندان به شرکت در این سوگواره تا اربعین 1400 فرصت دارند آثار خود را برای ما ارسال کنند.


میجانی با اشاره به شرایط آثار ارسالی، ابراز کرد: هر فرد می تواند تنها در یک رشته شرکت کرده و یک اثر ارسال کند، شرکت در سوگواره بوی سیب رایگان بوده و هزینه آن فقط یک صلوات برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) است.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ادامه داد: رشته نوحه خوانی مختص پسران نونهال است و آنها می بایست آثار خود را در قالب ویدئوهای کمتر از ۵ دقیقه برای ما ارسال کنند.


وی اظهار کرد: در رشته قصه گویی نیز نونهالان دختر و پسر باید آثار خود را به صورت ویدئوهای زیر ۵ دقیقه ارسال کنند، در رشته نقاشی آثار باید بر روی برگه A4 و تمام رنگی باشند.


میجانی اضافه کرد: علاقمندان باید برای دریافت آئین نامه سوگواره و ارسال آثار با شماره 09136784720  از طریق پیام رسان های واتساپ، سروش و ایتا اقدام کنند.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت تاکید کرد: باید بدانیم امام حسین (ع) متعلق به تمام بشریت است، مهمترین شرکت‌ کنندگان در عزاداری‌های محرم، کودکان و نوجوانان هستند و آن‌ها می‌توانند بیشترین بهره را بگیرند و آینده جامعه را با سبک زندگی حسینی و با معرفت امام حسین (ع) بسازند.


وی عنوان کرد: والدین باید توجه داشته باشند اگر می‌خواهیم برخی از آسیب‌های اجتماعی و فردی در خانواده و همچنین کودکان اصلاح شود باید از این ماه استفاده کنیم.


میجانی افزود: در قیام عاشورا و فرهنگ تربیتی آن ایثار، از خودگذشتگی، عرفان، دعا، مناجات، ظلم ‌ستیزی، یاری کردن مظلوم و آنچه به عنوان زندگی متعالی می‌خواهیم در این حماسه وجود دارد و می‌تواند به کودکان و نوجوانان دیدگاه متعالی بدهد که آینده خود را به جای مشغول شدن به اهداف پوچ با انگیزه ای بالا بسازند.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ابراز کرد: فرهنگ عاشورا می‌تواند در شغل، درس و در مسائل اجتماعی، فرهنگی و تشکیل خانواده در آینده به آن‌ ها کمک کند بنابراین خانواده‌ها و متولیان برگزاری مجالس عزا از جمله مدیحه‌ سرایان و ذاکرین اهل بیت (ع) و کانون های فرهنگی مساجد باید نسبت به نکات تربیتی مربوط به کودکان در این ایام حساس باشند.


وی در خاتمه با بیان این مطلب که سوگواره بوی سیب با محوریت کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان برگزار می شود از همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، پایگاه مقاومت بسیج امام علی (ع) حوزه شهید مطهری و پایگاه مقاومت بسیج ریحانة النبی (س) حوزه فاطمیه در اجرای این سوگواره تشکر کرد.

پایان پیام/ 586